Alla inlägg under januari 2014

Av Emmy Hedman - 31 januari 2014 20:15

Den blev super.

Men tror att jag ska låte keson rinna av lite innan

Puss och kram?

Av Emmy Hedman - 31 januari 2014 19:24

Min man älskar ostkaka så jag tänkta att jag skulle testa bjuda på lchf ostkaka!
Hittade ett recept på Jills mat!

Ingredienser
3 ägg
2 msk stevia strö eller liknande
250 g kesella
250 g keso
1 dl grädde
½ tsk vaniljpulver
6-8 droppar bittermandelessens
1 nypa salt
½ dl mandelspån

Gör så här: Vispa ihop äggen och fusksockret. Rör ihop med resten av ingredienserna utom mandelspånen som du lägger ovanpå. Häll över smeten i en smörad form. Grädda i ugnen, 180 grader i cirka 30 min eller tills den stabiliserat sig (beror på hur hög formen är). Servera med lowcarb sylt eller färska bär och grädde.

TIPS! Variera genom att byta ut bittermandel och mandelspån mot 3 msk hasselnötssmör. Tillsätt då en 1 msk extra stevia.



Åter kommer med bilder och smak utlåtande!

Av Emmy Hedman - 31 januari 2014 17:46

Idag har vi varit ledig jag och lilltös. Min kompis Sofie med sina två pojkar kom över radan på morgonen och åt frukost !
Hon hade bakat Jills lchf frallor och jag slängde ihop Diadonnas lchf scones?! Dom är ju så himla goda!

Barnen åt fil och bär. L vill alltid ha lite socker på så hon får lite sötströ (stevia) ICAs. Jag och Sofie satt och mös med finkaffe??.

Hon har kört lchf länge så får massa tips från henne!
Pratade massa mat idéer och hur hon tänker lchf med barn och familj!
Min man äter inte lchf mer gi om man nu måste namn ge hur och vad man äter?!
Men det funkar för oss och det är huvudsaken?

Har nu räknat kalorier ett par dag ochvjag tror att jag ätits för mycket! Känns som att det var det jag trodde den lilla blond din jag är ???!

Känns som hade kommer börja hända saker nu?!

Bjöd Sofie på lunch idag! Väldigt enkelt men väldigt gott

455 kcal

Och mätta blev vi!

Mannen hade varit på Gymgrossisten och handlat:-)
Och då hade han köpt Questbars .
Har längtat att få smaka. En bar är 180 kcal men dom är väldigt mättande så vi delade!

Micrade den 10 sekunder!

Det intensiv att hänga en heldag inne så vi gick ut och passade på att handla till middagen!! Idag ska vi äta kött åååå längtar efter kött det är ju så gott med kött!!!
Hmmm jag tycker om kött!

Lite bilder från dagen?
Puss och kram??

Av Emmy Hedman - 30 januari 2014 22:22

Det här funkar inte längre. Min kropp pallar inte jobba även fast min underbara chef har gjort allt för att underlätta för mig. Men när jag knappt tar mig uppför trappen så är det något som är fel. Att gå på ett löpband som är slätt är inga problem då kan jag tänka på att ta jämna steg och sträcka ut stegen. Belasta lika osv men att gå med mat kassar upp och ner för backar att böja sig ner flera gånger för att hjälpa på med byxor, skor, stödstrumpor ska vi inte tala om.

Jag älskar mitt jobb men om jag ska hålla i 30 år till så måste jag ta ett break och bygga upp rätt medin övningar som sjukgymnasten gett mig.

Det blev ett bra gympass idag!
Blev 4 km på bandet i riktig bra fart. Kan inte ha hur fort spm helst då jag måste kontrollera varje steg, men det kändes riktigt bra. Sen körde jag benpressen. Innan skadan körde jag typ 80kg 12x5 nu kör jag 40 kg 12x3 så det är lite skillnad. Körde armar på 1,25 kg haha känns nästan löjligt när jag kör höger som är ok men jag måste köra samma så vänster kommet ifatt.?

Sen körde jag en riktigt skön stretch.

Imorgon är jag och lilltösen lediga så det blir det mys morgon!

Sov gott alla ute i cyber rymden
Puss och kram ?

Av Emmy Hedman - 30 januari 2014 19:37

Vi har ett läx problem. Jag känner att min stora har för svåra läxor. Saker hon inte kan och som dom inte hunnit med. Så det blir många bråk då hon inte förstår och jag förklara inte som läraren då man lär ut på ett helt annat sätt nu. Jag tycker att man ja hinna med allt i skolan men kan få enklare uppgifter med dig hemm. Som man kan och bara kan fortsätta öva på inte något helt nytt så att det blir bråk.

Har jag fel eller håller ni med?

Puss och kram?

Av Emmy Hedman - 30 januari 2014 11:40

Nu är jag riktigt hungrig?. Tur att det är lunch!

Av Emmy Hedman - 30 januari 2014 07:39

Som jag skrev igår så har jag tänkt om lite ang kosten.

Tänkte jag skulle börja räkna lite. Kommer inte använda light produkter utan äta rent men ha lite koll på hur mycket jag faktiskt stoppar i mig. Tror att det är lätt för mig att ta dom där extra ost skivorna?! Jag äter ju Lchf haha.
Så till frulle blev det
80g turk yoghurt
80g kvarg
30g Lchf müsli

Och det är 259 kcal!

Ska se hur länge jag håller mig mät.

Åååå det har ju snöat. Älskar snö. Är ju ledig i morgon då kan jag och lilltös gå ut på äventyr i snön.

Nu ska jag jobba men det är ju fredag för mig idag?!

Puss och kram?

Av Emmy Hedman - 29 januari 2014 22:49

Det blev ett bra slut på denna dag:-)
Hade skönt ös på bandet idag, ett högre tempo än vad jag brukar.

Kände att energin fanns där eller frustationen kanske man kan kalla det?!

Testa dig något nytt i dag
Zucchinipasta.

Riktigt gott?

Sen köttfärssås det det. Riktigt gott och mätt blev jag.

Fikade jordgubbar idag smakade sommar men det var nog lite genmanipulerade

Känns lite bättre men vet fortfarande inte vilken väg jag ska gå!
Tänkte börja räkna lite kalorier i alla fall!

Nu är jag len och fin!
Av skvalrad med min goa tjejer så nu krypet jag ner under täcket och drömmer sött?
Puss och kram?

Ovido - Quiz & Flashcards