Alla inlägg under februari 2014

Av Emmy Hedman - 27 februari 2014 08:51

Natten till igår sov jag två timmar ilade i hela höften. Blev inge jobb. Dom måste ju hata mig nu! Jag längtar till att inte ha ont. Kunna jobba träna. Leka med barnen.

Pallade inte gå till Ica igår på dagen så det blev att rota i frysen. Det är bra att jag är en liten samlare för jag hittade ostkorv och halloumi. Så gott.

Sen sov jag mest hela dagen.

Skulle ju gått på Zumba igår men det blev ingen träning.
Men jag tog mig ner till bastun och bastade med mina goa tjejer.

Nu är jag på väg till jobbet för att prata med min chef....
Är lite nervös varför vet jag inte.
Puss och kram

Av Emmy Hedman - 25 februari 2014 21:59

Enligt Lifesum appen har jag ätit för lite men har ju typ massa gott idag

Började morgonen med underbara scones. På mandel mjöl of cors. Hittade stevia marmelad super gott. Har inte ätit bröd på ett tag.
Mia kom ner då jag var så arg så det rök ut genom mina öron. Rektorn på L förskola har lite svårt att berätta hela sanningar. Snart går det nog iväg ett mail till lokal tidningen. Då jag gjort en anmälan till miljö och hälsa så har dom fått tag i min mail men har inte svara än.....

Spenat soppa varför äter jag inte det oftare? Det är ju så gott och nyttigt. Slängde ner ett ägg också.

Dom har billiga färska bär nere på Ica så jag bunkrar just nu. Också har dom fått in bara bär. Provade Mango/havtorn till middagen. Åter kommer om det.

Jag har ett projekt:-) Ska fylla denna vita tråkiga väg med vårt liv. Var på Ikea igår kväll....var en pärs. Jag som älskar Ikea men jag mådde inte bra. Åt hittade ramar åkte hem. Inte likt mig. Men men ...

Så nu ska vi välja ut bilder från vårt liv. Kommer bli en vägg full med kärlek <3.

Det blev soppa och våfflor till middag. Har ju så många fina bär att lägga på våfflorna.
Jag tog mitt pannkaksrecept.


Lchf våfflor
2ägg
1dl mjölk
2dl mandel mjöl
0,5 fiberhusk
1tsk bakpulver
Salt
Kanel eller vaniljpulver

Sååååå gott.

L ville fota sin mat också. Jag håller på att skada mina barn :-)

Sen åt vi blåbärihallon mycket gott.

Nu ligger jag i soffan med en kopp te.

Har ett nytt favorit te. Mia bjöd på det härom kvällen. Super gott.
Då jag ätit för lite idag tryckte jag i mig en scones med marmelad. Har ju tränat också. Känns så bra. Fortfarande många övningar där det tar stopp men då får man göra övningen innan lite längre.

Dax och sova ska ju upp och jobba i morgon:-)

Puss och godnatt

Av Emmy Hedman - 25 februari 2014 12:58

Går dagen gick som i en dvala. Fick lite nålar i mig igår.
Ilar och sticker något grönjävligt.

Sen mötte jag upp min underbar vän S som hade tagit stora tjejerna till simhallen. Badade simmade fikade bastade. Hade en riktigt toppen fm. Jag tog med mig båda tjejerna hem så kunde S plugga. Hon är helt fantastisk S pluggar på heltid 3 barn och en mer eller mindre fläckfritt hem. Jag jobbar inte heltid har bara 2 barn och ett hem som ofta är ett kaos.

Vår fina simhall.

Detta blev min lunch. Grönsaker i botten sen köttfärs och toppade lite med Buffalo mozzarella.

Sen ringde S och var på väg hem från som arbetsplats där hon bara skulle hämta en bok och sen plugga. Hihi det blev inte så. Slängde ihop lite mat till henne :-)


Det var gårdagen i korta drag.

Puss och kram så länge.

Måste fixa lite tvätt.

Av Emmy Hedman - 24 februari 2014 08:36

Har lämnat av lilltösen till förskolan, stortösen har mött upp vännerna och drar i för väg till simhallen. Själv sitter jag på bussen på väg att få lite nålar i mig.
Sovit jätte dåligt i natt har inte hittat någon bra ställning så är öm i dag. Känner mig lite piggare tack vare träningen. Kändes skönt att vågen sjunkit igen. Hoppas att det är förgått och att den inte vänder upp igen.

Av Emmy Hedman - 23 februari 2014 19:01

Är nu nere på 98 kilo. När jag vägde mig uppe hos grannen vägde jag 99,7 och när jag var och skrev in mig vägde jag 100,7 med jeans. Det är lite upp och ner men mer ner hoppas jag??.

Tog 30 min på bandet i snabb tackt. Sen körde jag En runda på Milon cirkeln. Funkade riktigt bra. Skulle nog kunnat kört två varv men måste ta det lite lungt. Mia var inte färdig så jag tig en snabb bastu.

Det här stog i mitt kök när jag kom hem <3

Puss och kram

Av Emmy Hedman - 23 februari 2014 16:09

Det blev lite mycket kanske igår kväll. Men bara bra saker. Fröknäcke med hummos. Hummos kanske är lite mycket kollisar men inte farliga.

Blev lite rödvin och bubbel också. Måste ju fira att min blivande bff Andreas gick vidare. Jag älskar verkligen den manen. Skulle så gärna bli hans vän.

Idag så har det inte hänt så mycket. Sen frukost plockat lite sen blev det resterna från igår till lunch. Lika gott idag som igår.

Gick upp och kollade på finalen. Vilken skit. Sverige spelade verkligen segt. Det var ju tur att vi hade Lundqvist i mål annars hade det blivit 0-22.

Nu ska packa ihop och gå ner och träna. Mia ska köra 75 min cykel. Så jag svettas väll runt lite på gymet. Tänkte basta lite också.

Puss och kram

Av Emmy Hedman - 22 februari 2014 18:16

Middag bliv en glad överraskning. Hittade ett kyckling recept i senaste lchf tidningen.

Ååååå vilka dofter som spred sig i mitt kök. P låg och dreglade i soffan och han skulle inte äta hemma. Hihi mer till mig.
Då jag trodde att han skulle äta så hade jag tinat massor av kyckling

Hack elli hack stek och fräs.

P snodde faktiskt ett spätt med sås innan drog.
Det var sååååå gott. Kan varmt rekommendera. Barnen fick en kall lime sås som dom gillar.
Dom åt också med god aptit. Hade kokat ris till dom men dom vill inte ha. Dom äter grönsaker.

Nu är det bara den disken kvar. Manen drog ju och det är ju alltid han som diskar. Jag hatar att diska. Undra om jag kan låta det stå till han kommer hem i kväll. Han är på bio med sin bror.

Snart mello.

Puss och kram

Av Emmy Hedman - 22 februari 2014 14:34

I morse så testade jag att göra min smoothie på Kung Markatta men är inte nöjd. Jag skakar alltid burken så att den blandas men den blandas inte. Blev typ grynig. Nästan som den skurit sig.

Det var inge fel på smaken bara konsistensen.

Sen hämtade vi stortösen och drog vi till ÖB. Behövde diskmedel, tandkräm och sånt där som bara måste finnas. Då tycker jag om att åka ditt. Billigt och märken man känner igen.

Tog en korv undran för men det smakade bajs.
Fyllde på lite när jag kom hem.

Ägg
Majo
Ost.

Är så sugen på lösgodis.......

Så jag fixade fröknäcke som jag kan knapra på med gott samvete.

Puss och kram

Ovido - Quiz & Flashcards