Alla inlägg under februari 2015

Av Emmy Hedman - 28 februari 2015 16:46

jag och min Elli hade pratat ett tag om att försöka komma iväg med våra karlar. Hade tänkt oss ett slott eller herrgård men det blev söder.
Bokade via http://www.secretescapes.se/current-sales
Best western Columbus hotell blev det. Ett litet hotell på en innegård på söder.

Vi fick ett nyrenoverat rum medan Elli och Bobbo fick ett helt okej rum men med bastu.

Vi tog en kopp på vägen. Typ den dyraste koppen ever.

Chokladfabriken var absolut inte som jag tänkt mig. Trodde man skulle kunna se hur som gjorde chokladen men nej. Dyrt och inte jätte gott. Finns godare choklad.

Men till åter till rummen

Tog en förbubbel nere hos oss innan Greken på hörnet.

Elli min Elli. Hon hade 39 graders feber dagen innan men knaprade piller och bet ihop. Älskar denna kvinna. Hon är en enorm stötte pelare i mitt liv.
Och här är våra män

Var på Greken för typ 15 år sen och det var super då och den levde upp till detta även denna gång. Härlig stämning trevlig personal och super god mat.

Alla tog kalv entrecote och det var nog det godaste köttet jag någonsin stoppat i min mun. Så mört och så gott.

En mycket trevlig kväll och natt (thihi)

Frukosten var bra men lite tråkiga sittplatser .
En mycket lyckad helg även fast Elli inte var helt kry.

Killarna har sagt att dom ska hitta på något .... Vi får se hur det blir med det hahahah

Puss och kram så länge

Av Emmy Hedman - 27 februari 2015 23:17

Pms frånvaro haha blir lika chokad varje gång. Börjar känna mig sjuk, känner mig tjock och grinig. Går runt och undrar om jag håller på gå in i en deprition... Också ca 7 dagars senare MENS... Att jag blir då ah'a varje gång.

Ligger nu i sängen bredvid en tös som har 39,3 med alvedon i kroppen. Hon hade feber i natt men sen försvann den. Hade bestämt att dra till Sollentuna centrum och gå på afternoon te på ett ur mysigt café som heter Garden. Den ligger en trappa upp ovan för foodcourten. Lugnt och mysigt.

Då febern var bort så vi drog efter mys (och sen) frukost.

Har hittat ett surdegsbröd domän osötat. Helt ok att äta. Har stevia sötad marmelad och kaffe.

Sprang på Sofie som sniffade loss på Linn

Go lunch blev det också.

Sprang på denna going också

Mosters charmtroll. Så mycket kärlek har jag till syrans ungar. När den här tjejen sträcket upp dina armar mot mig för att jag ska lyfta upp henne, smälter mitt hjärta.

Väll på garden föll Linn. Hon började frysa och sen somnade lilltösen.

Men vi han fika medan vi väntade på Peter.

Kan varmt rekommendera

Man får 3 st ny gräddade scones med tillbehör, te och en liten godis påse. Allt serverat i denna fina låda.

Jag och Linn köpte med oss lite mys och blev dumpade hemma. Dom andra två drog till Solna för att fira två fina kusiner. Dom åt på indisk resturang och hade mysigt. Linn grät här hemma för att hon inte fick följa med. Men lovade att vi skulle åka till dom så fort febern försvinner. Hoppas den ger sig fort. Ska fira Molly som fyller 1 år på söndag.

Det är mycket kalas framöver. Det är lyckan med en stor familj. Och vi håller ihop och håller sams. Det är klart att man inte alltid är överens och man kan gå varandra lite på nerverna. Speciellt på sommaren när vi bor så tajt på landet. Men det funkar. Alla har respekt för varandra och framför allt så älskar vi varandra. Har fått en fin familj på köpet med min Peter.

Ska samman fatta lite veckorna dom gått senare. Har gjort en del mysiga saker.

Puss så länge
Emmy

Av Emmy Hedman - 15 februari 2015 23:27

200 g smör
200 g mörk choklad
4 dl socker
4 st ägg
2 dl vetemjöl
1/2 dl kakao
1/2 tsk vaniljpulver
1 krm salt

Tillagning: 30 min + 20 min i ugnen


1. Sätt ugnen på 175 grader. Finhacka chokladen. Rör noga ihop ägg och socker, vispa ej pösigt, då blir kakan inte seg och kladdig.

2. Smält smöret tills det blir gyllenbrunt. Ta kastrullen från värmen och rör i chokladen. Rör tills chokladen smält. Vispa ner chokladsmöret i äggsmeten tillsammans med saltet.

3. Sikta i vaniljsocker, kakao och mjöl i smeten och blanda ihop. Häll smeten i en form med löstagbar kant, 24 cm i diameter, med ett tillklippt bakplåtspapper i botten.

4. Grädda mitt i ugnen ca 30 min. Kakan ska fortfarande vara kladdig i mitten.

Av Emmy Hedman - 15 februari 2015 23:23

Har verkligen varit en familje helg med mys.

Blev taco fredag som sig bör och sen fångarna på fortet.
Peter och jag tittade på någon riktig dålig film.
Jag höll mig borta från chips och skit.

Familjen busar.

Bakade ordning träningsväskan i förväg så det inte fanns någon ursäkt.

Min underbara lillkorv.

Det satt små hälsningar i skåpen nere på gymet.

Körde riktigt hårt på passet. La på mer från stången hela tiden. Tog ut mig helt. Det droppade tom från mig. Kände mig så stolt då. Det rann svett. Benen skakade och jag var svimmfärdig. Helen är helt underbar. Hon peppar hela vägen.

Tog med mig efter träningmellis men Linn snodde typ allt. Dom kom ner och så kunde vi bada.

Super mysigt då hon lärt sig simma och vill vara i storabassängen.

Dom hade faktiskt en riktig god sallad med mycket kyckling.

Sen drog vi hem och fixade alla hjärtansdag middag och mys.

Pasta Parma Pesto är Toves favvo så vi dukade fint och åt med god aptit.

Mycket sallad och kött men även pasta. Visste att dagen ändå skulle skita sig med Linns önskar mål på kladdkaka. Jag älskar kladdkaka det är en ska jag inte kan säga nej till. Och det blev ingen kcal snål variant hahaha

Kan ha varit den godaste jag gjort ever. Lägger upp recept sen. Sen fortsatte sockerorgien. Mådde så illa och hade ont i magen hela natten. Varför gör jag så här mot mig själv.

Höll planen i hela vecka. Lördag ingick även den i planen. Lite mycket socker dock hahaha

Med vilken perfekt dag med hela familjen.

Idag har vi mest strosat runt i pyjamas och städat. Fick ett utbrott på att det var så jävla skitig och att den där jävla garderoben bara står där. Hahah psykbryt på mig idag.

Gud vad jag vill ha ett nytt kök. Det är nästa projekt. Bara så himla dyrt. Ja för har dyr smak men hittar ofta en billigare väg.

Vi började morgonen med moviebreakfast. Frost och kvarg.
Sen blev det korv lunch och hamburge middag självklart utan bröd.

Nu är det tack och godnatt. Kommer snart med nästa veckas träningsschema.

Puss och kram

Av Emmy Hedman - 13 februari 2015 15:34

4 per

4 st jordärtskockor
2 medelstora sötpotatisar
1 schalottenlök
2 klyftor vitlök
Timjan
Salt
Peppar
Cayennepeppar
1 grönsaksbuljong
1 l vatten
1 dl torrt vittvin
1 lätt cream fraisch

Fräs löken och grönsakerna på med kryddor och vatten
Koka så dom blir mjuka i med buljong och vin.
Mixa
Blanda i cream fraichen

Ät och njut

Av Emmy Hedman - 13 februari 2015 15:27

Inte lika anti idag haha
Hatar mina svackor när jag tvivlar på mig själv.
Men önskar att vågen visar mer än vad den gör. Den tiden jag lägger ner på att träna tycker jag ska visa sig på vågen.

Jag vet att jag gått ner i mått för byxor jag köpt som jag inte fick över låren går nu upp. Kan inte riktigt ha dom än men snart.

Igår körde jag Figges sallad. Självklart med ett extra ägg.

Sen blev det en underbar jordärtskocks och sötpotatis soppa och keso plättar. Så nästan ärtsoppa och pannkaka. Det var det familjen fick.

Köpte lite bara bär och sockerfri blåbärskvarg som Linn snodde. Tror att dom börjar vänja sig med att saker inte smakar sött. Linns smoothie på morgonen innehåller inget sötnings medel bara banan, hallon och kvarg.

Sen iväg på BodyPump. Fick med mig Sibel för andra torsdagen på raken. Efter förra gången kunde hon inte sitta eller resa på sig haha. Hon tycker att det är kul men just nu är det inte aktuellt för ett gymkort men hon kommer. Hon har gått in på kompiskort men på söndag ör set slut med det.

Jag la på mer på alla övningar. Mina muskler värkte. Har lite problem med sittupps tycker liksom magen är i vägen.

Gjorde en sjukt god smoothie när jag kom hem. Har börjat att alltid frysa in lite banan så man kan föra goda smoothies på.

Sov som en stock hela natten.

Har en annan känsla idag och igår. Känner mig ganska "snygg" börjar se en skillnad.

Idag har jag boostat mig. Tog en lång promiss i morse efter Toves utvecklingssamtal. 8,4 km blev det längs Edsviken.

Hade Sagan om is folket i lurarna och bara njöt. Snabb takt självklart. Sen över vann jag min lathet och körde en 7 min workout. Det är en app som säger vad man ska göra. 12 övningar x 30 sekunder.

Ganska jobbig om man ger järnet. Men om man inte tänker ge allt kan man lika väll skita i att göra.

Nu håller jag på med tvättstugan och säljer saker på nätloppisar.

Sen blir det fredags mys för hela slanten.



Puss och kram

Av Emmy Hedman - 12 februari 2015 16:09

Fattar inte hur man kan går från topp till botten på en dag?

Kännde mig pigg och stark till och med lite smal.

Till nu när orken är borta. Panik trött och känner mig som en gravid flodhäst. Trivs inte med mig själv när jag mår så här.
Jag äter bra. Håller mig bort från frästelsen. Inte tagit något dåligt. Jo åt fullkornspasta igår men hade stekt spenat också som fyllde ut.

Jag ställde mig dock på vågen i måndags. Hade gått upp 4 kg. Då har jag inte vägt mig sen innan jul. Och under dec och jan var jag inte jätte duktig. Men tycker att det är skit att man går så jävla fort upp i vikt. Hur ska jag då kunna hålla vikten om jag går ner dit jag vill. Vill inte behöva räkna hela livet. Träna och röra på mig gör jag gärna. Vill kunna äta. Jag älskar mat. Det vore ju "okej" om jag gick upp för att jag åt för mycket men jag gör ju inte det. Någon dag i månaden kan jag "synda" lite. Men annars så äter jag frukost, lunch, något litet och sen middag. Tränar jag på kvällen så tar jag något när jag kommit hem annars låter jag bli.

Fattar inte

Puss och kram

Av Emmy Hedman - 9 februari 2015 18:47

Jag förstår inte riktigt hur vissa hinner träna flera gånger per dag och har familj. Jag har lite dåligt samvete för att jag är borta 3 kvällar i veckan och en halv dag på helgen. Men jag vet att jag för detta för oss. Och det är bra att lära barnen att ta hand om sin kropp.

Men när man läser att dom hinner med ett pass på morgonen innan jobbet. Om jag skulle hinns springa innan jag lämnar Linn skulle jag behöva gå upp vid typ 4 och det finns inte i min värld.

Men har börjat planera lite mer. Då blir det lättare för P att ha koll. Hoppas han kommer i gång snart. Han kör badminton på torsdagar och fick träningskläder och nys skor i födelsedags present.

Tror inte jag skulle ha så dåligt samvete om även han skulle dra iväg flera kvällar.

Lägger även in i lifesum igen.
Försöker ligga på ca 2200 kacl per dag.

Nu är det inge mer, bara en godis , bara idag. Nu ät det slut slut slut.

Men känner att allt är annorlunda.
Kan springa med barnen. Pallar gå upp för pulka backen utan att typ dö.
Jag och Linn hoppsade ner till Ica igår. Hela vägen och skrattade samtidigt.

Nu ner till gymet.

Puss och kram

Presentation


Min underbara röriga vardag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards