Direktlänk till inlägg 30 december 2015

Aahhhaa

Av Emmy Hedman - 30 december 2015 11:22

Det blev en tripp till akutan med Linn måndags kväll. Hon har varit hängig och klagat på ont i huvudet vilket hon aldrig gjort för ut.

Vi var ute och åkte pulka och sen en sväng till centrum men hon ville bara åka till morfar där vi skulle äta middag. Hon ville inte äta och blev bara varmare och varmare. Pappa fick köra hemma hos och då hade hon 39,9.
Fick en sån där känsla att detta inte stämmer. Bad henne titta upp och sen ner. Då kräktes hon. Ringde vårdguiden som tyckte att vi skulle åka in. Hon har inget att ta av min lilla sticka.
Det gick super snabbt att träffa läkare och dom uteslöt hjärnhinneinflammation på en fång vilket var skönt.
Virus var domen. Så lättat.
Pratade lite smärtlindring med läkaren för dom gav henne 500mg jag ger henne max 250mg. Dom sa att man kan ge upp till 1 g men under en mycket kort period. Detta har dom gjort i alla år( läkaren var typ jätte gamal)

Och igår morse vaknade hon sval och pigg som inget hade hänt.
Vi hade fått order av läkaren att ta det lugnt även om febern gick ner så det inte blev något åter fall.

Så två galna uttråkade tjeje röjde här igår. Jag skulle tömma och frosta av frysen då P hade med sig "nya" hem.
Han försökte slingra sig igen. Men jag var ben hård på att dom skulle hemma idag. Så en lite sur man kom hem med dom. Underbara grannen N hjälpte till.

Ni får se bilder när allt är klart.

Nu ska jag mysa med Linn då Tove drar till Täby.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmy Hedman - 13 januari 2016 09:38

Tycker inte att bloggplatsen uppfyller mina önska mål och flera gånger mailat för att få hjälp men inget svar så nu byter jag bloggplats. www.emmyhedman.wordpress.com ...

Av Emmy Hedman - 11 januari 2016 22:01


    Barnens favvo   Fläskfärslimpa med persilja och citronså Ingredienser 600 g potatis  2 morötter 2 vitlöksklyftor  1 msk olja  salt och peppar Färslimpa 1 dl vatten  1/2 dl ströbröd  1 msk persilja 500 g fläskfärs  1/...

Av Emmy Hedman - 11 januari 2016 16:30


Så då har har jag jobbat min första arbetsdag sen den 23 dec. Var faktiskt rätt skönt. Men Linn har flera nätter kommit in och legat och snurrat i våran säng. Jag är inte van att ha barn i sängen så sover sjukt dåligt. Plus att jag har haft världens ...

Av Emmy Hedman - 5 januari 2016 21:31


2 dl mjöl 1 tsk vaniljsocker 1/2 tsk salt 1 msk bakpulver 1 ägg 2 msk socker 2 dl mjölk 2 msk smält smör Blanda alla torra ingredienser. Gör en grop häll sen ner allt annat och börja blanda. Rör ihop till en jämn smet. Stek på medel värme. ...

Av Emmy Hedman - 5 januari 2016 21:27

Idag var en dag i min smak. Startade dagen med american pancakes. Hade ställt kl på 9 men ändå satte vi inte oss och åt förrän kvart i elva. Helt galet fattar inte hur allt kan ta sån tid. Kan folk inte bara gå upp men nä.. Vi kom upp sen skul...

Presentation


Min underbara röriga vardag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards