Alla inlägg under januari 2014

Av Emmy Hedman - 29 januari 2014 16:47

Vill ju så gärna att det här inlägget skulle vara åååå jag har gått ner 3 kilo och att allt känns så bra! Men verkligheten är inte alltid som man vill. Händer inte så mycket på vågen och kroppen gör ont. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på? Ska jag fortsätta med Lchf eller ska jag bara köra Lowcarb. Ska jag ge det lite längre tid det tar ju ett tag innan kroppen börjar säger folk men lite mer känns det som att jag skulle gått ner.

Känner mig ganska less. Står och stampar på samma jävla kilon. Att jag rör mig måste ju ge resultat och jag äter ju så himla mycket bättre!

Det som är bra är ju att min hände och fötter inte gör ont så gluten kommer jag nog aldrig äta igen.

Ska fixa lite middag och sa ner till gymet för att sen gå och basta med underbara tjej kompisar! Så det kommer bli ett bra slut på en ganska frustrerad dag!!

Puss och kram?

Av Emmy Hedman - 28 januari 2014 15:10

Idag är det pyssel som står på schemat och mysiga besök. Först kom grannen och tog en kopp gokaffe. Mitt nespresso kaffe kom i går???.
Sen titta min underbara vän C in på en kopp te. Hon är min egen lilla sömmerska. Så hon fick laga lite tofflor?!

Det var super kul att göra garnbollar. Har nog inte gjort några den förskolan.

Sen tittade även en annan god vän in innan hon skulle till skola så det blev lite mer gokaffe?!

Det blev rester till lunch men det behöver ju inte betyda tråkigt .

Mini chorizo
Ägg
Avokado
Aioli

Körde en repris från i går det var ju så gott. Fast idag så testade jag citron turkisk yoghurt!
Det var en lyckoträff!
Blanda bara i citron och sötning i yoghurten. Det var super till pancaksen men kan ätas med sked!


Puss och kram?

Av Emmy Hedman - 28 januari 2014 13:01

Mitt problem har varit att jag ätit på kvällarna. Har nog inte varit hungrig utan sugen. Så igår tänkte jag testa att äta ett ordentligt mellanmål någon gång mella 14-15 så att det inte blir för när lunch eller middag. Och vet ni att jag var inte sugen i går kväll, hade tom tränat. Tog ett stort glad vatten och sen la jag mig?! Ska testa idag också. Hoppas det funkar, tror att det kommer gör mycket för min vikt.

Har insätt att jag dricker väldigt lite vatten och det behöver vi också. Har törnat på vatten tycker nästan att det smakar illa. Då nu har jag alltid en kanna apelsin eller citron vatten i kylen. Måste dricka 2st om dagen. Ett bra tips som att man har lite koll.

Puss och kram?

Av Emmy Hedman - 28 januari 2014 07:58

Hmm när jag läser äldre inlägg så inser jag att mina utropstecken och andra figurer blir frågetecken. Varför blir det så? Någon som vet?
Puss och kram?

Av Emmy Hedman - 27 januari 2014 21:32

Kom precis hem från zumba. Min kompis har pass uppe på skolan. Det är ett gäng tjejer som går, vi är inte så många. Jag måste se utsom en gravid stelopererad flodhäst på land ?! Men kul har vi och svettiga blir vi. Jag tar det lungt med hopp och för mycket sväng på armarna! Då hittar jag på andra rörelser!
Men jag har verkligen super kul.

Det var jätte jobbigt att lägga ut den här bilden ?! Men jag måste tänka att snart snart så blir det bättre! Jag har viljan och jag har tagit beslutet!!!!!
Det här är min resa och vem som helst får gärna följa med!

Nu blir det apelsinvatten och familjen Annorlunda?

Puss och godnatt?

Av Emmy Hedman - 27 januari 2014 15:11

Jag såg ett recept igår på bananapancakes men hittade inte det idag så jag improviserade?

Mixa med stavmixern

1 banan
3 ägg
1 msk kokosmjöl
2 msk fiberhusk
1 dl grädde
1/2 tsk kanel
Lite salt

Låt stå och dra i 5 min

Stekte i cocosolja

Blev 7st små!

Av Emmy Hedman - 27 januari 2014 13:55

Lilltösen var inte helt hundra idag så det blev en hemma dag?!

Jag är lite hemligt kär i familjen Kardashian??! Så medans L tittade på Barbie så såg jag dom två första av snutten av säsong 9.
Lite får man njuta av vab!

Tänkte göra bananapancakes till mellis! Hoppas det uppskattas!
Skulle kunna vara hemmafru tror jag?! Fixa och trixa. Lag ordentlig mat, kunna fixa mellis och hjälpa till med läxor!
Får nog spela på lotto!

Dagens lunch:
Mini chorizo
Gårdagens sallad
Aioli!

L ville ha sånna där böjda med mos på?

Stuvade makaroner och köttbullar.
Hittade Farfars köttbullar med 87% helt okej?

Nu blir mer Barbie ?

Puss och kram?

Ovido - Quiz & Flashcards