Alla inlägg under december 2015

Av Emmy Hedman - 30 december 2015 19:01

Att det ska vara så svårt att bara röja, nej då måste jag börja städa I skåpen också vilket gör att allt tar så lång tid. Men nu är kylen och frysen på och in lastade. det började bli plus grader på morgonen så det var tur att jag var envis och fick hem dom igår. Köket är ett rum som jag bara vill riva ut och göra om men det kostar typ pnger och vi ska bygga nytt på landet i sommar så det får ligga på is några år till.

Men kan man då snygga till med sådan här saker är ju super.

 

Jag och lillkorven tog en promiss ner till Ica och pantade alla våra julmust flaskor och handla musslor.


Hon har verkligen tråkigt och grannpojkarna var inte hemma...men imorgon kommer våra vänner och firar nyår med oss och då kommer en av hennes bästavänner. Det är så super dom har n son i Toves ålder och en i Limn också är vi föräldrar super vänner. Karro är dom som betyder mest för mig. Vi är fyra tanter som åker till söderöra på tjejhelg samt massa bus där i mellan.


inför stor helger så brukar jag använda mig av mathem.se. Det är så smidigt när jag vet vad jag ska ha och man har tusen andra saker man ska göra. Annars åker jag och Nike till Ica Maxi varje måndag och vecko handlar. det är mysiigt att gå och klämma och lukta .

så jag beställde all nyårsmar igår kväll i idag bar dom upp det för mina trappor och in i min hall

 

 Det varså myssig att ställa in maten i ett nytt kylskåp.

  

Nu är allt klart för att laga maten till imorgon. ska bli så mysigt.

Ska bara få bort kylen ur hallen.


Nu ska det poppas pop corne och mysa med Linn medans dom andra två är på bio.


Puss och kram på er.




Av Emmy Hedman - 30 december 2015 11:22

Det blev en tripp till akutan med Linn måndags kväll. Hon har varit hängig och klagat på ont i huvudet vilket hon aldrig gjort för ut.

Vi var ute och åkte pulka och sen en sväng till centrum men hon ville bara åka till morfar där vi skulle äta middag. Hon ville inte äta och blev bara varmare och varmare. Pappa fick köra hemma hos och då hade hon 39,9.
Fick en sån där känsla att detta inte stämmer. Bad henne titta upp och sen ner. Då kräktes hon. Ringde vårdguiden som tyckte att vi skulle åka in. Hon har inget att ta av min lilla sticka.
Det gick super snabbt att träffa läkare och dom uteslöt hjärnhinneinflammation på en fång vilket var skönt.
Virus var domen. Så lättat.
Pratade lite smärtlindring med läkaren för dom gav henne 500mg jag ger henne max 250mg. Dom sa att man kan ge upp till 1 g men under en mycket kort period. Detta har dom gjort i alla år( läkaren var typ jätte gamal)

Och igår morse vaknade hon sval och pigg som inget hade hänt.
Vi hade fått order av läkaren att ta det lugnt även om febern gick ner så det inte blev något åter fall.

Så två galna uttråkade tjeje röjde här igår. Jag skulle tömma och frosta av frysen då P hade med sig "nya" hem.
Han försökte slingra sig igen. Men jag var ben hård på att dom skulle hemma idag. Så en lite sur man kom hem med dom. Underbara grannen N hjälpte till.

Ni får se bilder när allt är klart.

Nu ska jag mysa med Linn då Tove drar till Täby.

Av Emmy Hedman - 29 december 2015 00:08

Äntligen tog jag mig ut och rörde på fläsket. Maria min fina vän messade mig och frågade om vi skulle ta en kvälls promiss.
Och så fick vi gå i snö. -4 och snö kan det bli bättre. Det var så vackert.

Det blev 4,4 km i rätt ok tempo. Vi höll jämt tempo hela tiden.
Kände att jag måste träna styrka. Ländryggen gjorde ont som fan.
Men gud så skönt det var.


Sen kröp jag och stora dottern upp i hennes säng med popcorn och julmust för att njuta av lite fin kultur.
Vi såg Greas!! Så härligt att visa henne bra filmer. Nästa blir Flash Dance.

Puss på er

Av Emmy Hedman - 27 december 2015 12:45

Jag älskar julen. Skulle kunna ha jul året om. Att få inreda med ljus över allt. Lampor i alla fönster.
Jag stressar aldrig. Kan bara bli lite sur när resten av familjen inte gör som jag vill på en gång.

Själva julafton firade vi hemma hos min mor och far med min farmor och syster med familj.

Linn har längtat till jul och få fira hemma hos mormor och morfar. Hon älskar också julen att alla är tillsammans. Visst vill ha julklappar men hon njuter också av att ha alla nära. Hon är precis som jag, vill ha många omkring mig.

Det var ett rejält berg med julklappar.

Kusinerna framför grannen. Lillkusin hade en jätte söt kjol med bollar i. Syrran har sjukt bra smak.

Det var en lång väntan på Kalle, mat och sen tomten.
Samuel var en tapper kille den dagen. Det var ju så jobbigt att vänta.

Men tomten kom och alla julklappar öppnades. Linn sa att detta var den bästa julen. Att få vara hos mormor och morfar och att få så mycket lego Friends. Hon fick även 4 pyjamaser också. Hon älskar pyjamas. Jag fyndade två jätte dina på HM.

Den med ugglor blev en klar favvo.

Vi har secret santa och då fick jag super bra skärbrädor från Global.

Sen väll hemma blev det lego bygge för hela slanten

I korta drag det var en perfekt jul med glada ungar och god mat

Puss på er

Av Emmy Hedman - 26 december 2015 18:38

Jag har nog ett problem med att inte alltid se saker för vad dom igentligen är. Jag kommer aldrig bli en vältränad hälso guru. Det är inte jag. Jag rycker för mycket om mat och kakor. Jag mådde inte bra. Jag vill äta vad kag vill, baka och fixa. Försökte vara något jag inte var. Instagram duktig räcker inte. Det var inge kul. Men jag måste absolut röra mer på mig och träna styrka, hitta en kul väg. Har salt upp mitt gymkort och måste börja hitta andra vägar att träna. Vi har massor av fin fina ute gym och vänner att dra med har jag massor. Maten då...jo jag får ont i leder av gluten men det är ju så gott

Men det är kul att laga mat och baka. Att laga så ren och bra som det bara går.
Har just nu en liten dotter som har tappat i vikt. Hon har alltid varit smal men har varit mycket sjuk. Sist så kräktes hon i över 3 dygn så det vara bara att åka in till Astrid Lindgren för lite dropp och medicin mot illamåendet

När läkaren skulle känna på magen så kända han ryggraden började jag funderar om allt stämde. Hon är en pigg tjej. Så orolig har jag nog aldrig varit. Gick med henne till en barn läkare som tog alla prover som går och allt ser bra förutom vikten.

Så nu så måste vi tänka till lite när det gäller hennes mat. Vill inte göra maten till ett ischu. Så vi häller på lite kallpressad rapsolja och avokado. Nötter får hon också.

Så smoothies på turkisk yoghurt med lite rapsolja i!


Så i mars ska vi tillbaka och väga henne. Det är skönt att hon är pigg och alla prover är bra men det är ju inte så mycket att ta av när hon bli sjuk och det händer rätt ofta.

Så nu blir bloggen om god ren mat med lite barn och hem.
Att må bra?

Presentation


Min underbara röriga vardag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards