Alla inlägg under mars 2015

Av Emmy Hedman - 7 mars 2015 13:11

Har anmält mig till att spinna i 4 timmar i morgon. Hur tänkte jag, hatar ju att spinna och ska jag betala 100 kr för att sitta på en cykel i 4 timmar haha
Det som ännu mer knäppt är att jag ser fram i mot det.

Ikväll ska jag och Peter mysa själva hemma. Barnen ska till mormor och morfar. Men då vi ska upp vid 6 så blir det film och mys

Puss och kram

Av Emmy Hedman - 2 mars 2015 17:26

500g spaghetti
1 kg vongolemusslor
1 st vitlöksklyftor
1 msk olivolja
1.5 dl vatten

TOMATSÅS:

6-8 körsbärstomater
2 msk olivolja
2 st vitlöksklyftor
1 st chili, torkad
0.5 dl hackad persilja
3 msk persilja för att strö över portionerna


Borsta och skölj musslorna rena under rinnande kallt vatten.
Täck botten av en kastrull med olivolja och vatten.
Tillsätt vitlök och låt vattnet koka upp.
Lägg försiktigt i musslorna. Sjud på svag värme under lock tills musslorna öppnar sig, ca 5 min.
Ta musslorna ur kastrullen med en hålslev. Kasta musslor som inte öppnat sig.
Sila av och spar spadet.
Ta musslorna ur sitt skal men spara några, för att toppa portionerna med vid servering. Ställ åt sidan.
Dela tomaterna och gröp ur kärnorna, skär dem i små bitar.
Värm olivolja i en kastrull/stor stekpanna, lägg i vitlök och den hela chilin. Låt fräsa tills vitlöken börjar ta färg.
Ta upp chilin och kasta den (om man önskar en hetare sås kan chilin koka med tomatsåsen i ytterligare några minuter).
Tillsätt tomatbitarna och lite av musselspadet och låt koka på medelhög värme i 10 minuter. Späd kontinuerligt med musselspad, men låt inte såsen bli för tunn.
Lägg ner musslorna och låt koka i ytterligare 5 minuter.
Ta upp vitlöken som kastas.
Lägg på ett lock och ställ åt sidan.
Koka under tiden pastan i saltat vatten tills ett par minuter återstår av koktiden. Låt den rinna av.
Häll pastan i kastrullen/stekpannan med tomatsås och musslor. Låt spaghettin koka i såsen i någon minut, tills den är ?al dente?.
Blanda noga, smaka av och salta eventuellt. Det är viktigt med rätt sälta på den här maträtten.
Lägg upp pastan på fat och toppa med musslor i skal. Strö över lite persilja.


Receptet är från Prima Paolo

Av Emmy Hedman - 1 mars 2015 23:02

Det blev en anorlunda helg då Linns feber inte kunde bestämma sig.

Hon hade 39 grader fram till lördag lunch sen bara försvann den.

Jag hade bokat Bodypump kl 10 så var uppe och åt redan 8. Sen körde jag skiten ur hela kroppen. Slet som ett djur, la på mer varje sett. Svetten tan och musklerna skakade. Snurrade till i huvudet några gånger. Älskar bodypump. Känner mig inte otymplig.

Snygga skor va? Köpte dom på Tradera för 180kr.
Älskar att återvinna. Behöver inte vara nytt.

Slängde ihop en tonfisksallad till lunch. Försöker verkligen äta så rent som möjligt. Är inte lätt alla gånger mer försöker.

Sen pös vi bara hemma förutom Tove som för första gången drog in till stan med några kompisar. Lite läskig men hon kan ju alltid ringa om det skulle vara något.

Jag gjorde inte många knop. Slängde ihop en god sallad och kött till middag. Sen var det mello för oss tjeje.

Skulle bara äta lite popcorn men det där smågodiset bara hoppade in i min mun. Det är ju så gott kan bara inte låta bli och Tove hade ju tänkt på mig och köpt godis som jag tyckte om. Det var ju snällt och då kunde jag ju inte tacka nej hahah

Men Mello det kan ju inte vara dom bästa låtarna. Vara bara Caroline och Måns som var bra. Hoppas Måns tar hem hela skiten. En riktigt bra låt.

Linn hade lite fotbad i morse. Hon var ledsen att hon missade kalaset idag också. Lovade att stanna på vägen hem och köpa lite fotspa grejer.

Slängde ihop några bananpannkakor innan jag och Tove drog på kalas. Barnen ville ha fiskbullar men ingen potatis och det slipper dom

Men lite grönsaker fick dom.

Sen stannade jag till och köpte 4 st pipstudio muggar från en tjej i Rotebro. Hon sålde dom för 200kr. Jag är mycket nöjd.

Lite bilder från kalaset och mina små troll. Molly blev trött och kröp upp i storkussens famn ??!

Sen drog binäring och letade musslor till min Spaghetti alle vongole som jag planerat att göra. Hittade frysta på Ica Edsberg

Så gott blev det.
Lägger upp recept i morgon.

Skulle egentligen sprungit ute med Maria men vi drog till gymet istället. Inget vidare väder. 40 min på crossen. Hade en puls på 160 så körde hårt. Riktigt skönt. Typ inga där och vi var nog sist kvar

Nu har jag och Peter tittat på twd.

Imorgon är det jobb igen så puss och god natt??

Presentation


Min underbara röriga vardag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards