Direktlänk till inlägg 26 december 2015

Blir inte alltid som man tänkt sig...

Av Emmy Hedman - 26 december 2015 18:38

Jag har nog ett problem med att inte alltid se saker för vad dom igentligen är. Jag kommer aldrig bli en vältränad hälso guru. Det är inte jag. Jag rycker för mycket om mat och kakor. Jag mådde inte bra. Jag vill äta vad kag vill, baka och fixa. Försökte vara något jag inte var. Instagram duktig räcker inte. Det var inge kul. Men jag måste absolut röra mer på mig och träna styrka, hitta en kul väg. Har salt upp mitt gymkort och måste börja hitta andra vägar att träna. Vi har massor av fin fina ute gym och vänner att dra med har jag massor. Maten då...jo jag får ont i leder av gluten men det är ju så gott

Men det är kul att laga mat och baka. Att laga så ren och bra som det bara går.
Har just nu en liten dotter som har tappat i vikt. Hon har alltid varit smal men har varit mycket sjuk. Sist så kräktes hon i över 3 dygn så det vara bara att åka in till Astrid Lindgren för lite dropp och medicin mot illamåendet

När läkaren skulle känna på magen så kända han ryggraden började jag funderar om allt stämde. Hon är en pigg tjej. Så orolig har jag nog aldrig varit. Gick med henne till en barn läkare som tog alla prover som går och allt ser bra förutom vikten.

Så nu så måste vi tänka till lite när det gäller hennes mat. Vill inte göra maten till ett ischu. Så vi häller på lite kallpressad rapsolja och avokado. Nötter får hon också.

Så smoothies på turkisk yoghurt med lite rapsolja i!


Så i mars ska vi tillbaka och väga henne. Det är skönt att hon är pigg och alla prover är bra men det är ju inte så mycket att ta av när hon bli sjuk och det händer rätt ofta.

Så nu blir bloggen om god ren mat med lite barn och hem.
Att må bra?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmy Hedman - 13 januari 2016 09:38

Tycker inte att bloggplatsen uppfyller mina önska mål och flera gånger mailat för att få hjälp men inget svar så nu byter jag bloggplats. www.emmyhedman.wordpress.com ...

Av Emmy Hedman - 11 januari 2016 22:01


    Barnens favvo   Fläskfärslimpa med persilja och citronså Ingredienser 600 g potatis  2 morötter 2 vitlöksklyftor  1 msk olja  salt och peppar Färslimpa 1 dl vatten  1/2 dl ströbröd  1 msk persilja 500 g fläskfärs  1/...

Av Emmy Hedman - 11 januari 2016 16:30


Så då har har jag jobbat min första arbetsdag sen den 23 dec. Var faktiskt rätt skönt. Men Linn har flera nätter kommit in och legat och snurrat i våran säng. Jag är inte van att ha barn i sängen så sover sjukt dåligt. Plus att jag har haft världens ...

Av Emmy Hedman - 5 januari 2016 21:31


2 dl mjöl 1 tsk vaniljsocker 1/2 tsk salt 1 msk bakpulver 1 ägg 2 msk socker 2 dl mjölk 2 msk smält smör Blanda alla torra ingredienser. Gör en grop häll sen ner allt annat och börja blanda. Rör ihop till en jämn smet. Stek på medel värme. ...

Av Emmy Hedman - 5 januari 2016 21:27

Idag var en dag i min smak. Startade dagen med american pancakes. Hade ställt kl på 9 men ändå satte vi inte oss och åt förrän kvart i elva. Helt galet fattar inte hur allt kan ta sån tid. Kan folk inte bara gå upp men nä.. Vi kom upp sen skul...

Presentation


Min underbara röriga vardag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards