Direktlänk till inlägg 25 februari 2014

Känns som måndag

Av Emmy Hedman - 25 februari 2014 12:58

Går dagen gick som i en dvala. Fick lite nålar i mig igår.
Ilar och sticker något grönjävligt.

Sen mötte jag upp min underbar vän S som hade tagit stora tjejerna till simhallen. Badade simmade fikade bastade. Hade en riktigt toppen fm. Jag tog med mig båda tjejerna hem så kunde S plugga. Hon är helt fantastisk S pluggar på heltid 3 barn och en mer eller mindre fläckfritt hem. Jag jobbar inte heltid har bara 2 barn och ett hem som ofta är ett kaos.

Vår fina simhall.

Detta blev min lunch. Grönsaker i botten sen köttfärs och toppade lite med Buffalo mozzarella.

Sen ringde S och var på väg hem från som arbetsplats där hon bara skulle hämta en bok och sen plugga. Hihi det blev inte så. Slängde ihop lite mat till henne :-)


Det var gårdagen i korta drag.

Puss och kram så länge.

Måste fixa lite tvätt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmy Hedman - 13 januari 2016 09:38

Tycker inte att bloggplatsen uppfyller mina önska mål och flera gånger mailat för att få hjälp men inget svar så nu byter jag bloggplats. www.emmyhedman.wordpress.com ...

Av Emmy Hedman - 11 januari 2016 22:01


    Barnens favvo   Fläskfärslimpa med persilja och citronså Ingredienser 600 g potatis  2 morötter 2 vitlöksklyftor  1 msk olja  salt och peppar Färslimpa 1 dl vatten  1/2 dl ströbröd  1 msk persilja 500 g fläskfärs  1/...

Av Emmy Hedman - 11 januari 2016 16:30


Så då har har jag jobbat min första arbetsdag sen den 23 dec. Var faktiskt rätt skönt. Men Linn har flera nätter kommit in och legat och snurrat i våran säng. Jag är inte van att ha barn i sängen så sover sjukt dåligt. Plus att jag har haft världens ...

Av Emmy Hedman - 5 januari 2016 21:31


2 dl mjöl 1 tsk vaniljsocker 1/2 tsk salt 1 msk bakpulver 1 ägg 2 msk socker 2 dl mjölk 2 msk smält smör Blanda alla torra ingredienser. Gör en grop häll sen ner allt annat och börja blanda. Rör ihop till en jämn smet. Stek på medel värme. ...

Av Emmy Hedman - 5 januari 2016 21:27

Idag var en dag i min smak. Startade dagen med american pancakes. Hade ställt kl på 9 men ändå satte vi inte oss och åt förrän kvart i elva. Helt galet fattar inte hur allt kan ta sån tid. Kan folk inte bara gå upp men nä.. Vi kom upp sen skul...

Ovido - Quiz & Flashcards