Alla inlägg den 3 februari 2014

Av Emmy Hedman - 3 februari 2014 22:11

Asso semlan var ju super god. Jag som inte är så där jätte förtjust i semlor älskade denna semla.

Också äter man alltid locket förts.
Tänkte göra semlan hemma men fiberhusket var slut på Ica.

Receptet finns i Aftonbladets Lchf tidning.

Åt en av mina favorit rätter idag
Korvstroganoff med blomkålsris.

En falukorvsring
1 gul lök
1 vitlöksklyfta
1tsk sambal oelek
1 Cream fraisch
1 Kesella
3 msk tomatpuré
Salt
Peppar
Paprikapulver

Blomkålsris

Riv blomkål
Koka upp vatten, lägg i blomkålen bara typ 30 sekunder!

Servera.

Puss och kram

Av Emmy Hedman - 3 februari 2014 14:57

Jag älskar bär det är städat och undan plockat. Men jag vet inte varför det blir stökigt fort hemma hos oss.

Idag när jag kom hem så hade T och hennes kompis bakat, lekt med PET shop och satt nu och sminkade sig men inget var undan plockat. Så som fick röja lekhörnan så tog jag köket. Det gå ju fort när man gör det.
Puss och kram

Av Emmy Hedman - 3 februari 2014 12:21

Fick sovmorgon då T har studie dag och jag behöver inte lämna L förän kl 8,45.

T kompis kom vid 7,30 och åt frukost med oss.

Mun frukost

Turkisk yoghurt
Kvarg
Hallon/blåbär
Stevia
Kokosflingor

Kaffe med lite grädde
351 kcal

Jag vet att man inte ska räkna när man äter lchf men jag måste det. Jag äter för mycket annars.

Alla är olika, alla gör olika men kan alltid inspireras av andra.

Haha efter gymet så hade jag 100 kcal tillgodo!
Det är ju bra för nu sitter jag hos min Sofie och ätit supergod lunch och snart ska jag få semla.

Min lunch

Pulldpork
Chorizo
Coleslaw
Lchf fralla

481 kcal

Puss och kram

Ovido - Quiz & Flashcards