Alla inlägg den 17 januari 2015

Av Emmy Hedman - 17 januari 2015 22:53

300 g torsk och lax
1 stor gullök
1 vitlöksklyfta
2 msk smör
1 burk körsbärstomater
5 dl fiskbuljong (tärning + vatten)
1 dl vitt vin
1 tsk timjan
150 g skalade räkor
1 dl vispgrädde
finhackad dill

Skala löken och fräs den i smöret.Tillsätt tomater, buljong (vin) och timjan. Låt sjuda i ca 15 minuter.
Lägg ner fiskfiléerna skurna i små bitar i soppan. Sjud ytterligare i ca 5 minuter. Skala räkorna och lägg dem i soppan.
Vispa grädden till hårt skum och rör försiktigt ner den. Hetta upp soppan och strö finhackad dill över.

Smaklig spis
Puss och kram

Av Emmy Hedman - 17 januari 2015 22:47

såg nu att bilderna i förr inlägget kom inte med.

Detta är världens bästa febernedsättande. Så gott. Denna glass är för mig lyx. Inte ofta vi köper den men när vi gör det njuter jag.

Fisksoppan och pizzan. Så nu är dom på plats!
Puss och kram

Av Emmy Hedman - 17 januari 2015 11:59

Efter en vecka med maginfluensa och feber här hemma så är vi nu friska! Då matlusten varit noll så har jag inte riktigt varit orolig för hur mycket jag stoppat i mig. Men lite gott har jag fått i mig.

Bästa febernedsättande ever. Det är min bästa belöning och synd! Så gott men köper inte så ofta så att jag verkligen njuter. Det var lilltösen som valde glass till mamma. Hon kan hon. Sen slängde mannen ihop en grym fisksoppa.

[Bild]

Gör ett eget inlägg med recept.

Igår mådde vi alla bra och gjorde en riktig middag. Egen pizza. Så gott! Finns massa glutenfri recept på nätet men igår blev det Kungsörnen sconesmix. Den är riktig bra. Tog ett litet glas rött till det!

[Bild]

[Bild]

Sen fredagsmys och Fångarna på fortet!
Puss och kram

Presentation


Min underbara röriga vardag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards