Alla inlägg den 27 januari 2015

Av Emmy Hedman - 27 januari 2015 15:57

idag blev det lunch på vårt fik Figges Konditori. Skulle ätit med en kollega men hennes dag blev Ingesson hon tänkt sig.

När jag sitter där och äter börjar sötsuget komma. Tänker många gånger om jag ska köpa något till kaffet. Har ju ingen med mig så ingen ser ju...haha hur jävla knäpp är man. Det är ju inte för någon annan jag går ner i vikt. Det är ju bara mitt egna samvete som skiter sig.

Men jag tig en slätt kopp och gick och jobba.
Klappade mig på axeln när jag gick.

Bilden är hämtad från nätet.

Puss och kram

Av Emmy Hedman - 27 januari 2015 11:33

hade lovat Linn att vi skulle ut ich leka efter skolan och jobb. Men var helt slut när dagen var över. Först var det helt okej men sen var jag typ den sämsta mamma ever. Sur och vresig gick hon tre steg bakom mig hela vägen hem. Det gör så ont i mig när jag inte pallar hela dagen.

Men väl hemma och muta med spela så blev vi sams.

Då det bara var vi hemma. Tove hos kompis och Peter jobbar till 18,30. Så mös vi i soffan med filmmiddag. Så Krakel spektakel.

Gjorde pastan från förra inlägget. Blev lite mesig, pesto i nästa gång.


Mår lite bättre. Har släppt lite på gluten, byt ut från glutenfritt till fullkorn. Förra gången jag gick ner massor det var sommaren innan Linn. Då åt jag typ GI. Så vänder mig lite mer dit. Har bytt "dieter" typ 100 ggr nu. Jag hatar att säga diet. Kg försöker i hitta den balans av mat som passar mig som hör att jag mår bra och går ner i vikt.

Frös hela natten så i morse gjorde jag gröt med Chiafrön och banan. Häller på massa kanel. Det är gott

Det var så vackert ute i morse. Och uppe från en av mina damer är det magiskt

Nu sitter jag i en tvättstuga och väntar på att mina skor och strumpor ska bli torra. Det är en av fördelarna med hemtjänsten. Att man kan torka skorna på arbetstid men nackdelen är ju att jag blir blöt om fötterna på arbetstid.

[Bild]

Puss och kram

Presentation


Min underbara röriga vardag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards