Alla inlägg den 6 januari 2015

Av Emmy Hedman - 6 januari 2015 15:20

Gick och la mig hungrig igår. Och idag blir jag aldrig mätt. Så då är det jätte viktigt för mig att ha koll på vad jag stoppar i mig. Många bäckar små...Tänk på kaffe med mjölk. Hur mycket mjölk har du i kaffet? Hur många koppar dricker du? Jag har en burk med nötter i köket för akuta söt sug. Hur många plockar jag upp? Hur många gånger stoppar jag ner handen?

Jag kör Lifesum. Inte jämt. När jag känner att jag börjar tappa kontroll så kör jag några veckor, så att jag kommer på banan igen. Idag ligger jag lite plus på fettet men då jag har ätit en avokado som är bra fett men väldigt fet så är det helt ok. Man ska inte stirra sig helt blint på fettet. Äter tex lax så kommer också fettet vara över.

Min mat i bilder

Ska nu iväg till syrran på middag. Det är lite klurigt ibland. Man vill ju inte vara för komplicerad men det brukar funka.
Man får bara lägga på minnet.

Sjukt otrevligt att sitta vid bordet och fylla i eller lägga upp bilder.

Jag tar ett kort sen lägger jag bort telefonen. Sen medan familjen plockar av fixar jag med Instagram.

Nu byta kläder och dra.

Puss och kram

Av Emmy Hedman - 6 januari 2015 00:31

Hatar att var hungrig. Hatar att var sugen på skit, typ skumtomtar... Alltså älskade skumtomtar ni rosa mjuka sega söta...allt jag älskar.....Det är värre att sluta äta skumtomtar än att sluta röka. Jag älska godis, bröd, pasta och mycket av det. Men jag vet att jag inte ska. Kommer inte ha några problem om några veckor när suget är borta.

Nu till hungern. Kvällsmackor byggde denna degkropp. Älskar bröd. Frallor med ost. Frallor med leverpastej med smörgåsgurka är en favvo. Bröd är helt okej men inte på kvällen när man redan ätit alla kcal för dagen. Så nu ligger jag här i sängen och är hungrig och tänker på frallor.

Men jag vet att detta är ett måste. Ja äter för mycket. Nu äter jag bra måste bara få till mängden.

Vet att det går över. Detta är priset för att man ändrat vanor under julen. Är det värt det? Ja det är det. Skumtomtar 3 veckor per år är helt okej. Det jag ångrar är att jag inte rörde på mig mer. Så det tar jag ned mig till nästa jul.

Så tack och godnatt från en hungrig Emmy

Presentation


Min underbara röriga vardag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards