Alla inlägg den 7 januari 2015

Av Emmy Hedman - 7 januari 2015 21:48

Här om morgonen när jag faktiskt var uppe före alla andra och låg och mös i soffan till Nyhetsmorgon på Tv4 så dök en tjej upp som heter Denise Rudberg och har precis skrivet en bok som heter Träningen som blev. Hon berättade en del om boken och om varför hon skrev den. Är sjukt sugen på att läsa den. Det var en sak som fastnade.
Att om man bara tränar 5 min varje dag. Typ 5 min planka fatta hur stark mage dy skulle ha. 5 min har väll alla.
Och att man ska bara tänka på träningen som blev av och inte må dåligt av träningen som inte blev av.

Läste även på en sida som heter getbig.se . Där skrev dom. Om att ta igen träning man missat. Det har fått mig att tänka efter och gjort mig gott.

Idag ville jaga bara ut. Har träningsvärk from hell i rygg och armar. Så jag ville ut och mjuka upp musklerna. Maria skulle ha vilodag och Sibel var på AW ..... Vem kund jag lura med mig... Jo Maria var inte svår övertalad. Blev en aktiv vilodag för henne.

Så mysigt var det. Vi sprang i Rösjöspåret. Det var evigheters sen jag sprang där. Har nog inte sprungit där sen jag gick i skolan. Det har nästan magiskt. Men tungt, sprang med broddar. Det är tungt och sen ör ju jag tung... 90 kg att springa runt med....jag längtar till det blir lättare.

Nu ligger jag i soffan med en rosa onepice och ser ut som Barbapappa.

Avslutar kvällen med te i min älsklings kopp från PIP studio.

Puss och kram

Av Emmy Hedman - 7 januari 2015 12:23

Att vara långledig hemma kan nog tära på vem som helst. Speciellt om en är väldigt social nästan sjukligt social (jag) och en som gärna bara vill pysa hemma. Men det bruka lösa sig.

Igår hängde vi hemma hos syrran och min små troll! Ska vara barnvakt på lördag till båda två medans syrran och sambo drar på bio. Ska bli super mysigt.

Idag är det studie dag och Carvings ska ha visning på deras lägenhet så då hänger Nicke och barnen med oss idag.

Till frulle idag blev det kvarg och en knäcke macka.

Mat mässigt var det en skit dag igår. Eller rättare sagt kvällen... Var sugen på allt... Blev en polarmacka och en knäcke macka utöver matplanen. Alla säger glöm det ta nya tag men jag vet att suget kommer vara likadant i kväll.... Måste börja se resultat så jag ser att det är värt det. Jag vet att det är det men måste se det också. Rörigt inlägg med det är lite rörigt i huvudet också. Måste skriva ner en tränings plan och en mat planering. Få lite mer struktur och mer schemalagt. Det är det som funkar det vet jag!

Lite löpning i kväll hoppas jag på!

Puss och kram

Presentation


Min underbara röriga vardag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards