Alla inlägg den 5 januari 2015

Av Emmy Hedman - 5 januari 2015 19:40

4 per

800 g lax
1 ägg
2 äggulor
Saft från 1/2 lime
Salt
Peppar

Skär laxen i små små bitar, blanda ner allt i en skål. Låt gärna stå ett tag.

Stek i rikligt med olja.

Limesås

2 dl turkisk yoghurt
1 dl lättkvarg
1 lime
Örtsalt

Blanda yoghurt och kvargen med rivet skal från en tvättat lime. Pressa ner saften från halva limen. Ha lite örtsalt. Låt den gärna stå och dra en timme.


Servera med broccolimos.

Smaklig spis

Av Emmy Hedman - 5 januari 2015 19:26

Låg och drog mig i sängen ville inte gå upp. Båda barnen har vänt lite på dygnet så dom måste vi väcka.

Kände mig nästan lite lessen när jag vaknade. Ska ju inte träna idag. Kroppen måste ju vila också. Men ett litet pass här hemma. Det senaste function passet, som jag inte gillade från början har massa balans övningar med fokus på maglås.

Så jag gjorde några av övningar och sen stretchade jag länge. Det är något jag är dålig på. Vilket är jätte viktigt för mig då jag skade höften i ett fall för ett år sen.

Hade sällskap hela passet.

Sen bråkade jag med datorerna ett tag. Går så där. Vill så gärna få ihop det men måste nog inse snart att jag måste köpa en ny.

Tänkte göra egen vaniljyoughurt genom att mixa naturell yoghurt och whey100 vanilj, men vet ni? När man mixar det så blir det rinnande. Så det var bara att dricka.

Puss och kram
Emmy

Av Emmy Hedman - 5 januari 2015 12:13

1 ägg

1 1/2 msk socker eller valfritt sötningsmedel

100 g smällt smör

1 dl mjölk

2 dl mandelmjöl

1 tsk bakpulver

2 tsk physalisfröskal


2 st äpplen 

kanel

honung


Skär äpplena i småbitar, lägg i en ungsform, ringla lite honung och ta på kanel efter smak. Vispa ägg och socker häll i det smälta smöret och mjölken. Blanda i alla torra ingredienser . lägg smeten över äpplena. Jag strödde lite kokoschips och honung över. Mycket gott


ca 30-35 min 180 grader    

Av Emmy Hedman - 5 januari 2015 01:11

hade tänkt börja blogga från Toves gamla dator. Men inget funkade så måste nog se mig efter en ny. Inte riktigt det jag hade. Tänkt mig så hör efter jul. Tänkte faktisk höra mig för runt om i vänkretsen om det är någon som har en lite äldre liggandes. Jag behöver verkligen ingen ny och har inge problem med att ta andras leftovers.

Hade även fotat en del med systemkameran också men inget gick min väg idag när det gäller tekniken.

Annars så har det varit en underbar dag.

Tove har sagt att hon vill ut och träna med mig så idag följde hon med mig och Maria ut.

Ca 3 km är det ner till ett super fint utegym. Snabbt gick det också, den första km gick på 6,37 helt galet, har aldrig sprungit så fort. Dom andra två låg på 7,27 och 7,43. Sen glömde jag pausa så den kan jag inte räkna. Men shit vad seg jag är i benen. Det går så tungt. Men det är bara och kämpa.

Puss och kram

Presentation


Min underbara röriga vardag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards