Direktlänk till inlägg 24 januari 2015

Drog till Ekerö

Av Emmy Hedman - 24 januari 2015 22:33

en av mina bästa vänner bor på Ekerö eller hela familjens Bff familj.

Trodde inte vi skulle komma iväg då Linn fick feber men den drog lika fort som den kom.

Drog förbi systemet innan och handlade lite bubbel och rött.

Detta är deras fantastiska hus som dom byggt självs. Det är så fint på ute och inne.

Det blev burgare med sötpotispommes. Super gott.

När dom små somnat så körde vi charader med stora tjejerna. Dom skriver lappar. Super kul är det.

Det blev en del härliga diskussioner om allt mellan himmel och jord. En diskussion handlade om en länk jag delat på FB. Ang socker och barn. En vän hävdade att det handlade om lata föräldrar men jag menar att vi måste sätta lite krav på producenter och handlare att inte vända sig till barn och man behöver inte alltid ha socker eller massa E skit i maten. Vill kunna handla bra och billigt. Det är svårt idag om fler stället krav och slutar handla skit maten så kanske det sker en förändring.
Jag säger inte att man alltid måste vara perfekt. Det finns dagar när färdig mat är en bra lösning men det är då ett medvetet val. Detta är ett ämne jag brinner för.

Detta är två vinner under 100 lappen som jag varmt kan rekommenderar. Super gott.

Kom i säng vid 1.

Det blev en lång frulle och den en sväng till kyrkans secondhand. Billigt och mycket men jag hittade bara två glas till landet och två ljusstakar som ska stå mitt fat.

Sen snodde vi med oss Ella och drog hem. Stoppade förbi rusta och köpte en billig men helt ok lampa till sovrummet. Älskar att byta ut inredning och då älskar jag att handla billigt.

29kr.

Det blev entrecote med potatisgratäng till middag. Hade tänkt att göra en kålrotsgratäng till mig men kålroten hade jag redan ätit upp haha. Har inte riktigt hjärnan med mig.

Ligger nu i soffan och surfar medans mannen kollar någon film...

Puss och kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmy Hedman - 13 januari 2016 09:38

Tycker inte att bloggplatsen uppfyller mina önska mål och flera gånger mailat för att få hjälp men inget svar så nu byter jag bloggplats. www.emmyhedman.wordpress.com ...

Av Emmy Hedman - 11 januari 2016 22:01


    Barnens favvo   Fläskfärslimpa med persilja och citronså Ingredienser 600 g potatis  2 morötter 2 vitlöksklyftor  1 msk olja  salt och peppar Färslimpa 1 dl vatten  1/2 dl ströbröd  1 msk persilja 500 g fläskfärs  1/...

Av Emmy Hedman - 11 januari 2016 16:30


Så då har har jag jobbat min första arbetsdag sen den 23 dec. Var faktiskt rätt skönt. Men Linn har flera nätter kommit in och legat och snurrat i våran säng. Jag är inte van att ha barn i sängen så sover sjukt dåligt. Plus att jag har haft världens ...

Av Emmy Hedman - 5 januari 2016 21:31


2 dl mjöl 1 tsk vaniljsocker 1/2 tsk salt 1 msk bakpulver 1 ägg 2 msk socker 2 dl mjölk 2 msk smält smör Blanda alla torra ingredienser. Gör en grop häll sen ner allt annat och börja blanda. Rör ihop till en jämn smet. Stek på medel värme. ...

Av Emmy Hedman - 5 januari 2016 21:27

Idag var en dag i min smak. Startade dagen med american pancakes. Hade ställt kl på 9 men ändå satte vi inte oss och åt förrän kvart i elva. Helt galet fattar inte hur allt kan ta sån tid. Kan folk inte bara gå upp men nä.. Vi kom upp sen skul...

Presentation


Min underbara röriga vardag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards