Direktlänk till inlägg 12 januari 2014

Hej då julen!

Av Emmy Hedman - 12 januari 2014 19:48

Idag har vi kastat ut julen! Men innan blev det en sen frukost. Tjejerna är riktiga sömntuter . Klockan nio blev vi väkta men kunde ligga dra mig en stund.
Idag så testade jag ett bröd recept från Jillsmat! Hade inge mandelmjöl så jag tog hasselnötsmjöl. Super gott hade lite av scones känsla.

Sen tog jag och min underbara granne en härlig lång PW det blev 3,8 km. Men det är tung, mina ben känns helt stumma. Har inte gått något sen i nov plus att jag har en helt annan hållning sen kiropraktorn har mjukat upp mig lite! Men jag måste bygga upp rätt muskler så jag får en bättre hållning. Men jag höll på att dra av en massa muskler i axeln och armen när jag föll så jag får ta det lite lugnt. Så vi försöker gå varje dag! Underbart med bra grannar.
Vi har känt varandra ett tag och hjälps åt med barnvakt, äter middagar ihop ibland och låter barnen springa i mellan hur dom vill!
Dom har två pojkar och vi två tjejer men dom leker riktigt bra ihop!

Lilltösen kom hem och var nöjd. Nu ska jag bara få henne att städa sitt rum! Det ser ut som en atombomb har explodera där inne men jag är rätt stökig själv så jag skyndande att röja upp i vårt sovrum då kan hon inte säga att jag också har det stökigt?! Det är ett av mina nyårs löften. Sluta att vara så stökig. Vi får se hur det går!

Nu är middagen intagen och jag är mätt och glad!
Det blev ingen lunch då jag åt så sen frukost. Tog bara en kaffe med grädde något jag sa att jag aldrig skulle göra. Hälla i sig grädde kan ju inte vara bra i längden tänker jag....men jag höll mig mätt fram till middagen?.

Idag blev det lax i ugn med limesås och lite räkor! Så super gott! Barnen gillar lax men bara när man köper färsk lax inte dom där förpackningarna med 4st bitar. Barnen känner skillnaden på en gång. Vi är inga fisk ätare men vi har blivit bättre.

Vi har gjort iskulor också, jag har beställt dom från AliExpress en rolig sida. Billiga saker från Kina. Har beställt en del klockor ock väskor där ifrån. Jag har svårt att betala massa väskor då jag vill ha många. Så nu kan jag köpa många och billiga. Vi får se hur kvalitén är!

Nu ska vi få ungarna i säng så vi kan se färdigt på Orange is the new black!


Puss och kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmy Hedman - 13 januari 2016 09:38

Tycker inte att bloggplatsen uppfyller mina önska mål och flera gånger mailat för att få hjälp men inget svar så nu byter jag bloggplats. www.emmyhedman.wordpress.com ...

Av Emmy Hedman - 11 januari 2016 22:01


    Barnens favvo   Fläskfärslimpa med persilja och citronså Ingredienser 600 g potatis  2 morötter 2 vitlöksklyftor  1 msk olja  salt och peppar Färslimpa 1 dl vatten  1/2 dl ströbröd  1 msk persilja 500 g fläskfärs  1/...

Av Emmy Hedman - 11 januari 2016 16:30


Så då har har jag jobbat min första arbetsdag sen den 23 dec. Var faktiskt rätt skönt. Men Linn har flera nätter kommit in och legat och snurrat i våran säng. Jag är inte van att ha barn i sängen så sover sjukt dåligt. Plus att jag har haft världens ...

Av Emmy Hedman - 5 januari 2016 21:31


2 dl mjöl 1 tsk vaniljsocker 1/2 tsk salt 1 msk bakpulver 1 ägg 2 msk socker 2 dl mjölk 2 msk smält smör Blanda alla torra ingredienser. Gör en grop häll sen ner allt annat och börja blanda. Rör ihop till en jämn smet. Stek på medel värme. ...

Av Emmy Hedman - 5 januari 2016 21:27

Idag var en dag i min smak. Startade dagen med american pancakes. Hade ställt kl på 9 men ändå satte vi inte oss och åt förrän kvart i elva. Helt galet fattar inte hur allt kan ta sån tid. Kan folk inte bara gå upp men nä.. Vi kom upp sen skul...

Ovido - Quiz & Flashcards