Alla inlägg den 7 februari 2015

Av Emmy Hedman - 7 februari 2015 17:47

Det var så sjukt tråkigt att springa idag. Tunga ben ingen luft fick jag. Det var isigt och moddigt om vart annat. Det är tungt att springa nu. Jag vill ha barmark men vill inte ha bort vintern.

Men runt kom jag 6 km. Inte fy skam, medel hastigheten var 8,22 min/km. Helt ok med tanken på att jag gick massor. Sen körde jag plankan när jag kom hem. Är med på 28dayplankchallange. Så 45 sekunder är vi uppe i. Det funkar ju men snart blir det riktigt tungt.

Nu middag en trappa upp.

Puss och hej

Av Emmy Hedman - 7 februari 2015 15:55

100 g smör
3 dl havregryn
1,5 dl socker( strö eller steviaströ)
1 ägg
1 msk rismjöl
1/2 tsk bakpulver

Smält smör och blanda ner havregrynen.
Visps ägg och socker poröst
Bland rismjöl och bakpulver.
Blanda ihop allt.

Klicka ut på en på en smord plåt. Med en tsk. Dom flyter ut mycket

200 grader 6 min

Smaklig spis!

Av Emmy Hedman - 7 februari 2015 09:39



Det var Peters födelsedag igår och det är klart att man får frukost på sängen då. Jag älska födelsedagar, både att firas och att fira.

Sen njöt jag av en lång frulle i soffan. Är ju ledig på fredagar och då har vi inte så bråttom.

Älskar verkligen vår nya blender. Så smidig. Idag blev det
Hallon
Blåbär
Whey100 vanilj
Kvarg
Yoghurt

Skulle vila idag. Bara städa laga mat och fixa inför Peters middag med hans familj på kvällen. Men när Sofie min kära vän frågade om jag ville med till mitt gamla gym Puls&Träning kunde jag inte riktigt säga nej. Så 45 min på crossen och en tabata planka. Försöker göra en tabata planka om dagen. Sen stretch. Ibland saknar jag det gymet. Är när men dom har inte grupp pass och det funkar riktigt bra för mig och betalar gärna lite mer för det. Det är härligt att det finns så många olika gym så det finns något för alla.

Vi lunchade på Figges innan jag handlade och hem och städa. Hade ju en del timmar att ta igen. Men vi han.

Ber alltid om ett ägg på mina sallader.


Bjöd på spagetti och köttfärssås. Peters syrra äter inte gluten alls, jag har börjat lite. Men inte varje dag. På Ica hade dom erbjudande på sojaböns pasta.

Riktig god, den kommer jag absolut äta flera gånger.

Dom andra fick semlor medan jag gjorde gluten fria havreflan till mig och svägerskan. La mandelmassa och blåbärsgrädde i mellan. Super gott. Har tyvärr inga bilder men får väll göra dom igen. Men kom ihåg bara för att det är glutenfritt och sockerfritt så betyder inte det att det är kcal fritt.

Goa grannarna kom ner och firade och hjälpte till att äta upp semlorna.

Sen sov jag som ett stock.
Det var gårdagen som försvann.

Puss och kram

Presentation


Min underbara röriga vardag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards