Direktlänk till inlägg 13 februari 2015

En bättre dag

Av Emmy Hedman - 13 februari 2015 15:27

Inte lika anti idag haha
Hatar mina svackor när jag tvivlar på mig själv.
Men önskar att vågen visar mer än vad den gör. Den tiden jag lägger ner på att träna tycker jag ska visa sig på vågen.

Jag vet att jag gått ner i mått för byxor jag köpt som jag inte fick över låren går nu upp. Kan inte riktigt ha dom än men snart.

Igår körde jag Figges sallad. Självklart med ett extra ägg.

Sen blev det en underbar jordärtskocks och sötpotatis soppa och keso plättar. Så nästan ärtsoppa och pannkaka. Det var det familjen fick.

Köpte lite bara bär och sockerfri blåbärskvarg som Linn snodde. Tror att dom börjar vänja sig med att saker inte smakar sött. Linns smoothie på morgonen innehåller inget sötnings medel bara banan, hallon och kvarg.

Sen iväg på BodyPump. Fick med mig Sibel för andra torsdagen på raken. Efter förra gången kunde hon inte sitta eller resa på sig haha. Hon tycker att det är kul men just nu är det inte aktuellt för ett gymkort men hon kommer. Hon har gått in på kompiskort men på söndag ör set slut med det.

Jag la på mer på alla övningar. Mina muskler värkte. Har lite problem med sittupps tycker liksom magen är i vägen.

Gjorde en sjukt god smoothie när jag kom hem. Har börjat att alltid frysa in lite banan så man kan föra goda smoothies på.

Sov som en stock hela natten.

Har en annan känsla idag och igår. Känner mig ganska "snygg" börjar se en skillnad.

Idag har jag boostat mig. Tog en lång promiss i morse efter Toves utvecklingssamtal. 8,4 km blev det längs Edsviken.

Hade Sagan om is folket i lurarna och bara njöt. Snabb takt självklart. Sen över vann jag min lathet och körde en 7 min workout. Det är en app som säger vad man ska göra. 12 övningar x 30 sekunder.

Ganska jobbig om man ger järnet. Men om man inte tänker ge allt kan man lika väll skita i att göra.

Nu håller jag på med tvättstugan och säljer saker på nätloppisar.

Sen blir det fredags mys för hela slanten.



Puss och kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmy Hedman - 13 januari 2016 09:38

Tycker inte att bloggplatsen uppfyller mina önska mål och flera gånger mailat för att få hjälp men inget svar så nu byter jag bloggplats. www.emmyhedman.wordpress.com ...

Av Emmy Hedman - 11 januari 2016 22:01


    Barnens favvo   Fläskfärslimpa med persilja och citronså Ingredienser 600 g potatis  2 morötter 2 vitlöksklyftor  1 msk olja  salt och peppar Färslimpa 1 dl vatten  1/2 dl ströbröd  1 msk persilja 500 g fläskfärs  1/...

Av Emmy Hedman - 11 januari 2016 16:30


Så då har har jag jobbat min första arbetsdag sen den 23 dec. Var faktiskt rätt skönt. Men Linn har flera nätter kommit in och legat och snurrat i våran säng. Jag är inte van att ha barn i sängen så sover sjukt dåligt. Plus att jag har haft världens ...

Av Emmy Hedman - 5 januari 2016 21:31


2 dl mjöl 1 tsk vaniljsocker 1/2 tsk salt 1 msk bakpulver 1 ägg 2 msk socker 2 dl mjölk 2 msk smält smör Blanda alla torra ingredienser. Gör en grop häll sen ner allt annat och börja blanda. Rör ihop till en jämn smet. Stek på medel värme. ...

Av Emmy Hedman - 5 januari 2016 21:27

Idag var en dag i min smak. Startade dagen med american pancakes. Hade ställt kl på 9 men ändå satte vi inte oss och åt förrän kvart i elva. Helt galet fattar inte hur allt kan ta sån tid. Kan folk inte bara gå upp men nä.. Vi kom upp sen skul...

Presentation


Min underbara röriga vardag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards